Аддзел аховы працы і бяспекі руху

1.Задачы

Асноўнымі задачамі ООТ і БД працы з’яўляюцца:
1.1. Арганізацыя работы па ахове працы;
1.2 ажыццяўленне кантролю за выкананнем заканадаўства аб ахове працы і бяспекі руху;
1.3. Падрыхтоўка прапаноў, планаў, мерапрыемстваў, распарадчых дакументаў па забеспячэнні аховы працы на прадпрыемстве і кантролю за іх рэалізацыяй;
1.4. Распрацоўка мерапрыемстваў па папярэджанні вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў;
1.5. Аказанне метадычнай дапамогі структурным падраздзяленням прадпрыемствы ў арганізацыі работы па ахове.

2.Функцыі

2.1. Аналіз стану ўмоў і аховы працы, прычын парушэнняў заканадаўства аб працы і аб ахове працы, дарожна-транспартных здарэнняў, вытворчага траўматызму, прафесійнага захворвання;
2.2. Ажыццяўленне кіраўніцтва непасрэдным правядзеннем прафілактычных работ па папярэджанні дарожна-транспартных здарэнняў, правядзенне службовага расследавання дарожна-транспартных здарэнняў з выездам на месца іх узнікнення;
2.3. Распрацоўка і ажыццяўленне мерапрыемстваў па функцыянаванні і ўдасканаленні сістэмы кіравання аховай працы;
2.4. Правядзенне, у тым ліку сумесна з прадстаўнікамі адпаведных падраздзяленняў і з удзелам прафкама, праверак (абследаванняў) стану ўмоў і аховы працы, санітарна-бытавога забеспячэння работнікаў, выканання патрабаванняў аховы працы пры правядзенні тэхналагічных працэсаў, эксплуатацыі будынкаў, збудаванняў, станкоў, машын, механізмаў, іншага абсталявання (далей-абсталяванне), транспартных сродкаў, прыстасаванняў, інструмента, сродкаў калектыўнай і індывідуальнай абароны;
2.5. Арганізацыя сумесна з падраздзяленнямі правядзення навучання і праверкі ведаў працуючых па пытаннях аховы працы, прамысловай бяспекі, бяспекі дарожнага руху;
2.6. Падрыхтоўка з удзелам падраздзяленняў пералікаў дзеючых і якія падлягаюць распрацоўцы інструкцый па ахове працы. Распрацоўка праграмы ўступнага інструктажу па ахове працы і яго правядзенне;
2.7. Праверка фізічнага стану работнікаў перад пачаткам і заканчэннем працы;
2.8. Удзел у:
— прыёмцы ў эксплуатацыю абсталявання, скончаных будаўніцтвам або рэканструяваных (мадэрнізаваных) вытворчых аб’ектаў, адміністрацыйных і бытавых будынкаў;
— працы камісій па прыёмцы з рамонту установак, агрэгатаў і іншага абсталявання ў частцы выканання патрабаванняў аховы працы, а таксама па кантролі якасці сродкаў індывідуальнай абароны;
-працы атэстацыйных камісій па атэстацыі кіраўнікоў і спецыялістаў арганізацыі; камісій па праверцы ведаў працуючых па пытаннях аховы працы, прамысловай бяспекі, бяспекі дарожнага руху;
— распрацоўцы плана мерапрыемстваў па ахове працы;
— расследаванні няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў, распрацоўцы мерапрыемстваў па іх прафілактыцы;
— падрыхтоўцы раздзелаў калектыўнай дамовы, якія тычацца ўмоў аховы працы, распрацоўцы плана мерапрыемстваў па ахове працы.
2.9. Падрыхтоўка з удзелам падраздзяленняў прапаноў па:
— удасканаленні сістэмы кіравання аховай працы, вырашэнню праблемных пытанняў бяспекі і гігіены працы, бяспекі дарожнага руху і прамысловай бяспекі, распрацоўцы адпаведных лакальных нарматыўных прававых актаў;
— укараненню бяспечных тэхналогій, абсталявання, матэрыялаў і рэчываў, больш эфектыўных сродкаў калектыўнай абароны, перадавога вопыту па гэтых пытаннях;
— высновы з эксплуатацыі траўманебяспечных, якія не адпавядаюць патрабаванням бяспекі абсталявання, прыстасаванняў і інструмента;
— захоўванню дзеючых лакальных нарматыўных прававых актаў і іншых дакументаў прадпрыемства па пытаннях аховы працы;
— падрыхтоўцы праектаў, загадаў і распараджэнняў дырэктара па пытаннях аховы працы, у тым ліку па вызначэнні функцыянальных абавязкаў па ахове працы кіраўнікоў падраздзяленняў,- іншых службовых асоб, спецыялістаў.
2.10. Ажыццяўленне кантролю за:
— захаваннем на прадпрыемстве заканадаўчых і іншых нарматыўных прававых актаў аб ахове працы, бяспецы дарожнага руху;
— выкананнем службовымі асобамі, іншымі работнікамі функцыянальных абавязкаў па ахове працы, прадугледжаных сістэмай кіравання аховай працы, іншымі нарматыўнымі актамі;
— выкананнем мерапрыемстваў па ахове працы, прадугледжаных праграмамі, планамі, калектыўнай дамовай, Планам мерапрыемстваў па ахове працы па стварэнні здаровых і бяспечных умоў працы, прадпісанняў;
— своечасовым правядзеннем неабходных аглядаў, выпрабаванняў, тэхналагічных аглядаў абсталявання, сродкаў абароны;
— эфектыўнасцю працы вентыляцыйных сістэм;
— арганізацыяй працоўных месцаў і вытворчасці работ у адпаведнасці з патрабаваннямі аховы працы;
— своечасовым правядзеннем атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы, пашпартызацыі санітарна-тэхнічнага стану ўмоў і аховы працы, распрацоўкай і выкананнем па іх выніках мерапрыемстваў па прывядзенні ўмоў працы ў адпаведнасць з нарматыўнымі дакументамі;
-своечасовым забеспячэннем работнікаў сродкамі індывідуальнай абароны, іх ужываннем, утрыманнем і выкарыстаннем;
— забеспячэннем і правільным ужываннем работнікамі змываюць і абясшкоджваюць сродкаў;
— забеспячэннем работнікаў санітарна-бытавымі памяшканнямі ў адпаведнасці з нормамі і правіламі;
— наяўнасцю ў падраздзяленнях дзеючых інструкцый па ахове працы, своечасовым іх пераглядам;
— праходжаннем работнікамі медыцынскіх аглядаў згодна з пастановай Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 29 ліпеня 2019 г. № 74 «Аб правядзенні абавязковых і пазачарговых медыцынскіх аглядаў працуючых».